miércoles, 29 de septiembre de 2010

exercise 1

How old are you?
I´m 15 years old
What do you look like?
i´m beatiful, my hais is brown, my eyes brown.
What kind of clothes do you wear?.... why?
I have my stile, my favorite is "That Is It"; like pants, tenis shoes color: purple, white, black,brown and green.
what do you do?... do you like it?
study; so if and though I did not like it.
What are your favorite hobbies?... why do you like them?
i like to listen music, to play: video game, Xbox and the best to be with my girlfriend.
Where do you live?
in mazapa de madero; chiapas.
Do you like living there?... Why or why not?
not, because the boring thing that is.


miércoles, 22 de septiembre de 2010

sandwich preparation

 2 slices of sliced bread
• 1 teaspoon mayonnaise or buttermilk
• 1 slice of ham
· Cucumber slices
· Alfalfa sprouts
· Panela cheese slices and manchego
• 1 large cookie mold
Preparation:
With cookie cutters cut two slices of bread.
Spread mayonnaise on one side of each bread slice on one of the places the jamo bread, cheese and vegetables in the center. Finally top with another slice preparation.





ingredients

lunes, 20 de septiembre de 2010

Training text

Training text What are instructional texts? The instructional texts are instructions that are present daily in our daily lives, both at school and beyond. The very use of technological means allowing us to follow instructions require the management of this type of instructional texts. Instructional texts intended to guide the procedures in detail, clearly and precisely to perform some activity either simple or complex, according to two characteristics: Guide on how to operate a device or system such as: operating manuals, technical materials, fixing appliances, etc. They explain how to prepare something from the elements and processes, dividing the list of items or materials required and the procedure itself, developing the instructions. For example: A recipe, how to knit a sweater, etc. FEATURES The main features of instructional texts are: It requires a special format characteristic. Development of procedures consisting of detailed steps that must be met to achieve a result. (Sequences are usually fixed but sometimes it is possible to change). Language clear, direct and linear. Use graphic marks and numbers, asterisks or dashes or sequencing to differentiate the series of steps. It can be accompanied with graphics, illustrations or drawings, as the type of training text to be developed. Applied to children in the early grades of primary education, the illustrations allow greater focus in the process.

textos intructivos

¿Qué son los textos instructivos? Los textos instructivos son las instrucciones que están presentes diariamente en nuestra vida cotidiana, tanto en la escuela como fuera de ella. El uso mismo de los medios tecnológicos nos exigen seguir instrucciones permitiéndonos el manejo de este tipo de textos instruccionales. Los textos instructivos tiene el propósito de orientar los procedimientos en forma detallada, clara y precisa para realizar alguna actividad ya sea simple o compleja, según dos características:
  • Guían sobre como accionar algún aparato o sistema como por ejemplo: los manuales de uso de materiales tecnológicos, arreglar artefactos, etc.
  • Explican como elaborar algo a partir de elementos y procesos, dividiéndose en la lista de elementos o materiales requeridos y el procedimiento en sí, desarrollando las instrucciones. Por ejemplo: Una receta de cocina, como tejer un sueter, etc.

CARACTERISTICAS
Las características principales de los textos instructivos son:
  • Requiere de un formato especial y característico.
  • Desarrollo de procedimientos compuestos por pasos detallados que deben cumplirse para conseguir un resultado. (por lo general son secuencias fíjas pero, a veces, es posible hacer variaciones).
  • Lenguaje claro, directo y lineal.
  • Utiliza marcas gráficas como números, asteriscos o guiones para diferenciar o secuenciar la serie de pasos.
  • Puede acompañarse con gráficos, ilustraciones y/o dibujos, según el tipo de texto instructivo a desarrollar. Aplicado a niños/as de los primeros grados de educación primaria, las ilustraciones les permiten una mayor orientación en el proceso.

prpoposal

Our proposal to avoid the greenhouse effect is the decrease in the concentration of carbon dioxide in the atmosphere to prevent global warming of our planet.

Try to prevent global warming to the greenhouse effect is essential for the sustenance of life.

Try that infrared radiation is produced in greater quantity for the evaporation of water and environmental care can ensure that our future generations have a better quality of life, which will implement measures to protect the environment, indicating the damage it causes to the planet.

prpopuesta

Nuestra Propuesta para evitar el efecto invernadero es la disminución de la concentración del bióxido de carbono en la atmosfera para evitar el calentamiento global de nuestro planeta.

Trataremos de evitar el calentamiento global para que el efecto invernadero sea indispensable para el sustento de la vida.

Trataremos que la radiación infrarroja sea producida en mayor cantidad para la evaporación del agua y con el cuidado del medio ambiente lograremos que nuestras generaciones futuras tengan una mejor calidad de vida, en el cual implementaremos medidas para la protección del medio ambiente, donde se indique el daño que le causamos al planeta.

informative text

 

 

It is called the greenhouse phenomenon whereby certain gases that are major components of a planetary atmosphere.

Prevents pollutants solar energy received by the earth and return immediately to the space.

It is a natural effect that our planet has evolved to allow the existence of life and is called so that the earth functions as a real greenhouse.

The greenhouse effect applied to the land relates to possible global warming on Earth due to the accumulation of greenhouse gases.

The earth receives only a small amount of energy emitted by the sun, sunlight but not used directly as heat, therefore it is necessary that the atmosphere transforms the solar radiation energy of wind energy, power heat is emitted as infrared radiation into space.

The temperature of our planet is perfect, since it is not too cold or too hot, thanks to these conditions in any part of the planet earth there is life.

The atmosphere of the earth is made up of many gases but the most important is the oxygen that is essential for life.
 
 

martes, 14 de septiembre de 2010

entoces//////porque,............!!

1.-Tuve una reunión temprano en el trabajo, entonces tuve que levantarme temprano


2.-Tengo hambre, entonces cocinare la cena


3.-Ella quiere hablar español, entonces Ella toma clases nocturnas


4.-Necesitabamos unas vacaciones, entonces fuimos a la orilla del mar


PORQUE

5.- Nos van a visitar pronto, porque no los hemos visto en largo tiempo

6.-Fui a dar un paseo, porque necesitaba un poco de aire fresco

7.-Se compró una casa nueva, porque Jack ganó la lotería

8.- Compraron un CD,  porque su amigo tenía un cumpleaños

miércoles, 1 de septiembre de 2010

Greenhouse effect - Efecto invernadero







1.- Greenhouse Gases


1.- Gases invernaderos






2.- Human Activities


2.- Actividades humanas






3.- Gasoline-Powered Automobiles


3.- Automoviles con motor de gasolina






4.- Global warming


4.- Calentamiento Global






5.- Rerediating heat


Calor Radiactivo






6.- Infrared rays


6.-Rayos Infrarojos






7.- Solar Rays


7.- Rayos Solares